maandag 1 september 2014

Nieuwe tas!

Vandaag zijn hier de scholen weer begonnen. De 6 weken-op-slow-motion stand veranderde vanmorgen toen de wekker ging in het-leven-op-de-tijd. En eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee, ik hou van ritme! Ook al hebben wij wel genoten van de vakantie! 

Ons kleutermeisje verandert de komende dagen in een schoolmeisje nu ze naar groep 3 is gegaan. Die overgang vind ik altijd zo bijzonder, binnen een paar weken zijn ze kleuteraf! En daarom heb ik in de vakantie een nieuwe schooltas voor haar gemaakt, een 'grote meidentas', zo noemt ze het zelf. Het patroon hiervan komt uit het boek 'Zo geknipt' (klik).


Eigenlijk vond ik hem wat groot uitgevallen, maar toen ik opperde om hem wat te verkleinen kwam er een hoop gesputter, want grote meiden hebben altijd een grote tas. En eigenlijk is het ook wel handig, want in groep 3 krijgen ze vaak werkboekjes en werkbladen mee naar huis, nu past dat wel prima.


Op de tas heb ik links een gehaakte bloemcorsage gehangen (uit het boekje 'Kleurrijke cadeautjes haken' (klik)) en rechts een applicatie gestreken. De gebruikte stofjes zijn van Stenzo, de voering heb ik van canvas gemaakt. Verder is de tas versierd met kantjes en lintjes, hoe meisjesachtig wil je het hebben? 


 De tas is afgewerkt met paspel, een verzonken rits en aan de binnenkant zitten ook nog aparte vakken gestikt. Ook heb ik volumevlies gebruikt om de tas meer body te geven.


En hier laat ze zien hoe grote meiden zo'n tas horen te dragen. Ze hoort er zo helemaal bij ;-)!