dinsdag 23 september 2014

Fotografie III

Morgen heb ik de laatste bijeenkomst van de cursus fotografie. En dan volgende week nog een workshop in een mooie oude stad. Wat een berg informatie is er in die weken op mij afgekomen! En dat zou zich moeten vertalen in mooie foto's, toch ;-). Dat wordt de komende weken oefenen, oefenen en oefenen. Voor deze keer was de opdracht om foto's te maken met tegenlicht en we moesten beweging op de foto zetten. Dit laatste konden we mooi in de tuin doen, met de schommels! 



Kijk de achtergrond, zo mooi wazig, streperig! Ze is duidelijk hard aan het schommelen. Fijn, na veeeel foto's was het me gelukt. En hoe stoer is de foto van Aron hieronder: geen beweging, maar deze foto is gemaakt precies op het punt om terug te gaan, dus dan hangt de schommel héél even stil. Zo is dit beeld mooi 'bevroren'.  (eigenlijk voldeed hij gewoon niet aan de opdracht)


Dan nog de serie foto's met tegenlicht. Ook maar even de schommel gebruikt om in de sfeer te blijven :-). 



Een foto van onze kleine Ruben is moeilijk te krijgen op het moment. Zodra ik aan het fotograferen ben komt hij bij me zitten, op schoot, of vlak voor de camera om zo de knopjes in te drukken. Herkenbaar?


En hier dan onze Boaz, die even gek moet doen voor de foto. Mooi zo zijn gezichtslijn tegen de achtergrond van de lucht. 



En nog één van ons fotomodelletje, ze vindt het zo leuk om voor me te poseren. Hier is wel goed het resultaat te zien van fotograferen in tegenlicht. De haartjes om haar hoofd zijn prachtig!

En nog één van onze 'baby', gewoon omdat ik hem mooi vind.



Zo dat was het voor deze keer! Ik hoop de volgende keer foto's te laten zien van het oude Dordrecht, leuk!