vrijdag 28 maart 2014

Princess Castle

Met dit mooie weer komt de nieuwe jurk goed van pas. Patroon is Princess Castle uit de Ottobre 4 - 2013. In principe bedoelt voor tricot, maar met een rits middenachter ook prima van katoen te maken. Ik heb hem afgewerkt met zigzagband in de taille en afgebiesd met satijn biaisband. Rond de zakken heb ik een hartjessierrand in hardroze gestikt, de stof van de zakken is hetzelfde als de mouwtjes. 
De blauwe stippelstof van het voor- en achterpand is een reststuk van de voering van de zomerjas die ik onlangs naaide. De mouwtjes en de zakken zijn van restjes van Leahs dekbedovertrek. Het roze lapje is van Stenzo, die had ik nog liggen. De tailleband is dus geknipt uit een oud overhemd van manlief en het jurkje heb ik gevoerd met lakenstof.  Een erg leuk zomerjurkje, vind ik zelf. 
(alleen heb ik met strijken niet goed uitgekeken, mijn label werd er niet mooier op dus die moet er even opnieuw tussen)