donderdag 5 december 2013

Kraamcadeautje

Mijn vorige bericht is alweer van een paar weken terug. Het vest waar ik mee bezig ben/was vordert niet zo snel, alles zit tegen. Ik ben hem nu eindelijk in elkaar aan het zetten en ook dat valt niet mee. Afijn, foto van dit project komt nog.

Ik heb tussendoor nog dit kraamcadeautje gehaakt, een schattig babymutsje en de sokjes met een randje versierd. Het mutsje is weer net anders als de andere. Ik begon met 10 stokjes en in de volgende toer haakte ik tussen de voorgaande stokjes. Elke toer een stokje extra. Toen ik 8 stokjes haakte ben ik tussen de groepjes 1 losse gaan doen en niet meer gemeerderd. De volgende toeren tussen de stokjes 2 lossen. Bij het roze randje haakte ik ook 8 stokjes en dan 3 lossen er tussen. Een eenvoudig patroon en een leuk effect!

Naast het hobby-en ben ik op dit moment bezig onze eetgewoontes te veranderen. Ik dacht dat wij als gezin wel gezond leefden, helaas niet, door het lezen van deze blog (www.smakelijck.blogspot.nl) zijn mijn ogen geopend. Ik zit nu in een ontdekkings- en zoektocht naar gezond eten, heel interessant! Het kost me nu best veel tijd, maar het is heel leuk en vooral heel lekker!! Ik geef het bij deze maar door, ik kende deze website nog niet en vind hem fantastisch!