maandag 21 oktober 2013

Halodie en vlechten

Na de post van de gehaakte sjaal en muts kreeg ik veel vragen welk patroon ik daarvoor had gebruikt. Niet dus ;-), maar inmiddels heb ik het patroon uitgeschreven en online gezet. Succes ermee! 

De afgelopen week heb ik een Halodie gemaakt, bovenstukje is Halima en onderkant is Elodie (Farbenmix), gemaakt van vrolijke bloemenstof (Stenzo). De jurk heb ik gevoerd zodat hij in de winter ook lekker warm is. Hij is afgewerkt met een satijnen lint op de zoom en in de taille en een klein strikje bij de schouderband. Op het lint in de taille heb ik nog zigzagband gestikt. 


Een paar detailfoto's. Het is een feestelijke jurk geworden, toen Leah hem zag zei ze 'Wauw!'. Daar doe ik het dus voor ;-).


Naast het naaien en haken vind ik het ook erg leuk om haren te vlechten. Leah krijgt op school en daarbuiten veel reacties op haar haar, dat vindt ze erg leuk! Een indruk van de afgelopen dagen:


(klik op de foto's voor een grotere versie)