dinsdag 24 september 2013

Vervolg winterjas

Vandaag wilde ik de winterjas van Leah afhebben, het 

was een kwestie van knoopsgaten maken en knopen 

aanzetten. Helaas weigerde mijn naaimachine dat, 

de 'zogenaamde' automatische knoopsgatautomaat 

maakte maar halve knoopsgaten. Heel irritant, vorig 

jaar is de machine daarvoor terug gegaan naar de 

winkel en nu doet hij het weer :-(. Toch hebben we 

vanmiddag foto's geschoten van de jas zoals hij is 

geworden, de knoopsgaten komen later wel, als 

mijn naaimachine weer terug is... zucht. Gelukkig 

zijn we allebei wel heel tevreden met het resultaat! 

(klik op de foto voor een grotere versie)


En ze kan er heerlijk mee spelen! En niet minder 

belangrijk, hij gaat best wijd, helemaal wat 

kleine meisjes willen :-).




Dit patroon is de ballonjas uit de Knippie herfst/winter 

2013/2014. Ik heb wel wat aanpassingen gedaan: 

zo heb ik de bontkraag achterwege gelaten, een rits

ingezet i.p.v. alleen drukkers, paspelband tussen de 

deelnaden uit gestikt en ik heb de jas een stuk 

korter gemaakt zodat hij lekker 'speelbaar' is.

Ik heb geprobeerd het patroon van de stof goed door 

te laten lopen, maar de vogeltjes zitten op wiebeltakken 

dus helemaal goed gegaan is het niet. Voor mij is het

 niet storend, ze heeft er zo een heerlijke jas aan!